بخش هادیگرکوهمره

نواسانات و قطعی برق در بخش چنارشاهیجان و کوهمره

به گزارش چنارنیوز، طی نواسانات و قطعی برق در بخش چنارشاهیجان و کوهمره خبرنگار ما سراغ رئیس اداره برق قائمیه رفت که وی به تشریح این اتفاقات پرداخت.
رئیس اداره برق قائمیه با اشاره به نواسانات برق روستای انارستان اظهارداشت: خط انارستان نواسانی داشت که در واقع دستگاه ریکلوزر قطع و وصل کننده برق بود که این دستگاه جهت کم کردن خاموشی ناخواسته است که به هر علتی می‌تواند باشد.
وی گفت: ریکلوزر یک کلید قطع ووصل کننده زیر بارواتوماتیک می باشد و به منظورکاهش خاموشی جهت خطاهای رخ داده در شبکه توزیع که عمدتا از نوع گذرا هستند و این امکان را دارد که این خطاها در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف گردند. ودر مناطقی که رعد وبرق زیاد رخ میدهد و یا از میان درختان در مناطق جنگلی یا زمین های کشاورزی عبور کرده بیشتر رخ می دهد.بر روی شبکه فشار متوسط نصب میگردد که اتصالی های گذرا را در مدت زمان ۰۳. ثانیه۳ بار قطع ووصل می کند . این توصیف دستگاه هست.
وی با بیان اینکه این دستگاه روی خط متوسط انارستان است که از بوشیگان تغذیه و انتهای ان روستای تنگ‌چوگان کشکولی است اظهارداشت: این شبکه با احتساب خطوط فرعی واصلی این خط ۸۰ کیلومتر طول دارد.
مهندس باقری با یادآوری اینکه یازدهم تیر سال جاری اتصالی در شبکه ایجاد و بعد از یکی دو ساعت شرایط عادی ولی دوباره نوسان آن شروع شد اظهارداشت: با تلفن‌های مردمی آگاه شدیم که چه اتفاقی افتاده و با توجه به طول خط ۸۰ کیلومتری پیدا کردن نوسانات زمان‌بر و مشکل بود که اداره برق توانست در ۴ بعد از ظهر نوسان را برطرف کند .
وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کلید قطع و وصلی در اداره برق وجود ندارد گفت: کلید خطوط ما از ایستگاه تامین می‌شود که کلیدهای قطع و وصل روی آن تعبیه شده و قطع و وصل آن دستی نیست و توسط دستگاه بوده است که ما طی نوسانات بوجود آمده دو ساعت برق را قطع کردیم و رفع مشکل انجام دادیم .
مهندس باقری با بیان اینکه باتوجه به طول زیادشبکه، با تلاش گروهای اتفاقات و تعمیرات این اداره درکوتاه ترین زمان ممکن نوع اتصالی مشخص و مکان اتصالی کشف ورفع کامل اتصالی صورت پذیرفت افزود: لازم به ذکر است طبق آین نامه تکمیلی تعرفه های برق بند ۴-۱۲ااشاره دارد تمام سیم کشی ها ،وسایل و دستگاههای برقی که بعداز نقطه تحویل (کنتور)واقع شده نگهداری وتعمیر وکنترل کلیه تاسیسات اختصاصی برقی برعهده مشترک می باشد وبند ۴-۴۸ شرکت برق مسئول تداوم تامین برق مشترک است ولی این تعهد شامل حوادث ناشی از عوامل خارج از کنترل و حوادث قهری نمی باشد پیشنهاد می گردد. مشترکین محترم از دستگاه محافظ برق استاندارد بعد کنتور استفاده نمایند.
وی با بیان اینکه تمام مشترکین برق بیمه حوادث هستند گفت: مشترکینی که خسارت دیده اند به تعمیر گاهای مجاز مراجعه و بعدازتعمیر فاکتور تهیه و آدرس سایت . www.Bime.tavanir.org.ir مراجعه ودر خواست خود را ثبت نمایند . وخسارت وارده بعد از تائید کارشناس پرداخت خواهد شد.

راهکارهای کاهش ۱۰ درصدی مصرف بار توسط مشترکین جهت پیشگیری از خاموشی های گسترده ناشی از کمبود نیروی برق:

۱.تنظیم کولر گازی ها بر روی دمای ۲۶ درجه سانتی گراد
۲.روشن نکردن لوازم پرمصرف در ساعات اوج بار از جمله: *ماشین لباسشویی ، اتو ، جاروبرقی ، آب گرم کن های برقی ، سشوار ، اتومو و سماور برقی*

۳.نصب پرده جهت جلوگیری از ورود نوروگرما به داخل منزل

۴.تعویض لامپهای پرمصرف و رشته ای با لامپ های LED و خاموش کردندروشنایی اتاق های خالی ساختمان

۵.خاموش کردن کلیه لوازم برقی پس از خروج پرسنل از ادارات

۶.استفاده از نورطبیعی به جای لامپهای پرمصرف تا حد امکان

۷.نصب پنجره های دو جداره در هنگام ساخت و ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا