فرهنگی

تشکیل کارگاه سه روزه جادوی تئاتر به زبان آدمیزاد در شهرستان کوه‌چنار

کارگاه جادوی تئاتر به زبان آدمیزاد با استقبال هنرمندان شهرستان کوهچنار به مدت ۳ روز، از چهارشنبه ۱۱ خرداد تا جمعه ۱۳ خرداد در آمفی تئاتر شهرستان کوه‌چنار برگزار شد.

این کارگاه با تدریس نوید جعفری، نایب رئیس انجمن نمایش فارس، بازیگر، کارگردان، طراح صحنه و مدرس تئاتر و با همکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد و انجمن نمایش کوه‌چنار به صورت رایگان اجرا شد.

به گزارش چنارنیوز به نقل از تئاتر فارس، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی موسسه هنرهای نمایشی فارس ، آموزش تئاتر به صورت اصولی در استان فارس در دستور کار این موسسه قرار گرفته است و کارگاه‌های مختلفی در شهرستان های استان فارس با حضور مدرسان و هنرمندان استان در حال برگزاری است.

در طی دو ماهه اردیبهشت و خرداد در ۱۸ شهرستان فارس و با حضور مدرسان تئاتر استان فارس کارگاه های تئاتر خلاق بصورت رایگان و با موضوع آسیب‌های اجتماعی انجام شد.

شهرستان کوه‌چنار از شهرستان‌های تازه تاسیس استان فارس به عنوان یکی از مراکز آموزش در طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ خردادماه میزبان نوید جعفری کارگردان، طراح ، بازیگر و مدرس تئاتر بود.

در این کارگاه ۳ روزه که به همت موسسه هنرهای نمایشی فارس، موسسه هنرهای نمایشی شعبه شهرستان کوه‌چنار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در محل آمفی تئاتر شهرستان برگزار شد، با استقبال خوب هنرمندان و علاقه مندان همراه بود و نزدیک به ۳۵ هنرجو در این دوره شرکت داشتند.

نوید جعفری مدرس دوره با بیان اینکه آموزش بخش اصلی فعالیت‌های موسسه هنرهای نمایشی فارس است افزود: نیاز به آموزش نیازی است که همواره باید به آن توجه ویژه داشت و هرگز از اولویت خارج نمی شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوه‌چنار و زهره محمدی مدیر موسسه هنرهای نمایشی شعبه افزود: در این دوره سه روزه شاهد حضور علاقه‌مندان نوجوان و جوان پرشور شهرستان کوه‌چنار بودم، علاقه مندانی که با تمامی مشکلات و اینکه متاسفانه چه پیش از تصویب طرح شهرستان شدن و چه قبل از آن از امکانات معمولی فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخوردار نبوده‌اند و بصورت خود جوش و به همت زهره محمدی هنرمند جوان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته‌اند جلسات هفتگی تئاتر را برگزار کنند.

این هنرمند تئاتر افزود: در طی این دوره در دو بخش تئوری و عملی و با رویکرد متد تئاتر خلاق و بداهه سازی که شیوه‌ای نوین در آموزش تئاتر بصورت مدرن است، علاوه بر توجه به اصول مقدماتی تئاتر تلاش کردیم به شیوه‌های پرداخت ایده و خلاقیت ذهنی بازیگر توجهی ویژه داشته باشیم.

مدرس دوره‌های تئاتر خلاق افزود: هنرهای نمایشی همانند سایر علوم و پدیده‌های هنری و غیر هنری در طی سالها و با گذر زمان دچار تغییرات و آموزه‌های مختلفی شده است که نیاز به رسیدن به شیوه‌های متفاوت و نو آموزشی با تکیه بر دانش و تمرینات عملی بیش از پیش احساس می‌شود.

جعفری اظهار امیدواری کرد با توجه به نیازهای سخت افزاری همانند سالن اجرا و پلاتوهای تمرین در شهرستانها امیدواریم که به همت همه مسئولان و نهادهای مختلف در شهرستان‌ها شاهد بهسازی و تاسیس فضاهای مختلف فرهنگی و هنری در هر شهرستان باشیم تا هنرمندان هر شهر بدون دغدغه بتوانند تنها به تولید و اجرا بپردازند.

وی در خاتمه اظهار داشت: از مدیران و مسئولان شهرستان کوه‌چنار تقاضا دارم با توجه به اینکه هنر راهی بی خطر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی است در خصوص ساخت پلاتو اجرای تئاتر در حیاط مجموعه فرهنگی و در مجاورت آمفی تئاتر مساعدتی ویژه داشته باشند.

زهره محمدی، مدیر موسسه هنرهای نمایشی شعبه کوه‌چنار گفت: با توجه به اینکه شهرستان کوه‌چنار از پتانسیل بالایی برخوردار بوده است، نیاز اساسی به آموزش در این زمینه در بین علاقه مندان به خصوص علاقه مندان نوجوان احساس می‌شد که به لطف خدا و با همکاری انجمن نمایش استان توانستیم کارگاه آموزشی سه روزه تئاتر خلاق را باحضور استاد گرانقدرمان جناب آقای نوید جعفری برگزار کنیم که ایشان با برنامه ریزی‌های دقیق توانستند به بهترین نحو مسائل آموزشی مورد نیاز در زمینه‌ی نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و تحلیل متن و شناخت متون نمایشی را بصورت تئوری و عملی آموزش دهند و خداراشکر مورد استقبال بی نظیر از طرف هنرجویان قرار گرفت، تشکر ویژه داریم از انجمن نمایش استان و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد کوه‌چنار، مدیران همراه رسانه‌های اخبارکوهمره و چنارنیوز که همکاری‌های لازم را با انجمن نمایش شهرستان در برپایی این کارگاه داشتند، و انشاالله که در آینده هم بتوانیم بیشتر شاهد چنین برنامه هایی در عرصه‌ی هنرهای نمایشی و در سطح شهرستان کوه‌چنار باشیم.

محمدی افزود: با استعانت از خدای منان و با شور و عشقی که در علاقه مندان تئاتر در شهرستان کوه‌چنار مشاهده میشود قصد داریم برنامه هفتگی هنرمندان را با رویکرد تولید و آموزش در بخش های تئاتر خیابانی و صحنه‌ای ادامه دهیم و انشالله با برطرف شدن مشکلات سخت افزاری بتوانیم در سال‌های آینده در تئاتر استان بتوانیم تئاتر کوه‌چنار را معرفی نماییم.

محمدی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که برگزاری برنامه‌های آموزشی ادامه داشته باشد و افزود خوشبختانه استاد نوید جعفری با توجه به پتانسیل بالای هنرمندان تئاتر این قول مساعد را دادند که بصورت مستمر و در طول سال به عنوان مدرس و مشاور در کنار شعبه موسسه هنرهای نمایشی شهرستان کوه‌چنار همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: زهره محمدی به عنوان مدیر موسسه هنرهای نمایشی شعبه شهرستان کوه‌چنار انتخاب شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا