اخبار ویژهسیاسیکوه‌چنارگالری

گزارش تصویری/وزیر نیرو به مشکلات مردم کوه‌چنار فارس رسیدگی کرد

به گزارش چنارنیوز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در سفر به استان فارس عصر پنجشنبه به شهرستان کوهچنار سفر کرد و در دیدار چهره به چهره با برخی شهروندان به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

رسیدگی به مشکلات قطع مکرر برق ، مسایل توسعه شهرستان نوبنیاد کوهچنار ، مشکلات تامین آب آشامیدنی و کشاورزی، توجه به مناطق محروم و روستاهای این شهرستان و توجه به زیر ساخت ها از جمله موارد مطرح شده در این نشست چهره به چهره بود.

وزیر نیرو پیشتر اعلام کرده بود که دولت در زمانی کار خود را شروع می‌کند که قطعی‌های مکرر برق موجب اختلال در کار مردم شده و بخشی از ظرفیت صنایع و تولید متوقف مانده که این امر باعث بروز ضرر و زیان، بیکاری و افزایش نرخ کالاها شده است. البته وضعیت در موضوع آب نیز در برخی نقاط کشور بهتر از برق نیست.

وی اطمینان خاطر داد که وزارت نیرو در دولت کار و تلاش همت خواهد کرد دغدغه مردم را برطرف کند.

وزیر نیرو گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه اهداف خوبی را در نظر گرفت اما این موارد محقق نشده است؛ لذا تلاش خواهیم کرد عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم تا در آینده شاهد قطعی برق نباشیم.

حصول اطمینان از تأمین آب و برق پایدار و مطمئن، ارتقای حکمرانی آب با مبانی عدالت، شفافیت، قانونمداری و توجه به مناطق محروم، بهبود اقتصادی آب و برق به منظور ایجاد تعادل در منابع و مصارف با اولویت افزایش بهره‌وری و راندمان، ارتقای سطح پژوهش و فناوری متکی بر تقویت توان ساخت داخل، بهبود محیط کسب و کار در صنعت آب و برق از طریق تعامل حداکثری با بخش خصوصی و مردمی که همان مردمی سازی اقتصاد است از جمله اصولی است که در برنامه‌ علی اکبر محرابیان وجود دارد.

علی اکبر محرابیان به مقام شهدای شهرستان کوهچنار ادای احترام کرد، بررسی مشکلات شهرستان کوهچنار در نشست با مدیران این شهرستان در شورای اداری کوهچنار از دیگر برنامه های وزیر نیرو بوده است .

فرماندار شهرستان کوه‌چنار در این دیدار با اشاره به مشکلات شهرستان اظهارداشت: یکی از مهمترین و اساسی‌ترین اقدام تاثیرگذار در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ولایتمدار، استقرار ادارات، تامین و ارتقاء زیر ساخت‌های اندک شهری است.

علی علیزاده ادامه داد: تامین و تملک زمین مجتمع اداری به صورت متمرکز و همچنین حوزه و مدارس علمیه و ارتقاء و توسعه فضای فرهنگی ورزشی در راستای ارتقاء وضعیت فرهنگی جامعه نقش بی‌بدیلی در کاهش هزینه ها، صرفه جویی در وقت، پیشگیری از بروز خسارات مادی، معنوی و اجتماعی و نهایتا رضایتمندی عمومی در مسیر توسعه همه جانبه شهرستان دارد.

وی خواستار دستورات لازم به منظور تامین ، تملک و واگذاری زمین به منظور ایجاد و احداث مجتمع اداری متمرکز، همچنین اعتبار مورد نیاز احداث ساختمان دستگاه‌های اجرایی شد.

وی به موقعیت خاص جغرافیایی کوه‌چنار و قرار داشتن در محور مواصلاتی استان‌های جنوبی فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد و حجم بالای ترافیک اشاره کرد و خواستار تکمیل پروژه آزادراه قائمیه تا حاجی‌آباد و غوری به طول تقریبی دو و نیم کیلومتر توسط شرکت ساخت و توسعه راه‌ها و همچنین اجرای روکش آسفالت محور قائمیه به ابوالحیات و همچنین روکش آسفالت محورهای روستایی و احداث راههای روستایی شهرستان شد.
وی همچنین در حوزه کشاورزی به پتانسیل های شهرستان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به اجرای طرح‌های آبخیزداری و همچنین صنایع تبدیلی و بسته‌بندی شد.

علیزاده یکی از مهمترین معضلات حوزه اجتماعی و فرهنگی و اشتغال شهرستان را بیکاری به ویژه بیکاری قشر جوان و تحصیلکرده دانست و گفت: توسعه ناحیه صنعتی و حل مشکلات آن و همچنین تامین و تملک ناحیه دو صنعتی به منظور جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال پایدار و موثر می‌تواند درصد زیادی از این مشکلات را حل کند.

فرماندار کوه‌چنار در مشکلات در حوزه درمان، برق، آب، گاز و سایر موارد را نیز مطرح و خواستار رسیدگی فوری به این مشکلات شد.

عکاس:حسین کیانیان

بیشتر بخوانید: استاندار شهرستان‌ های نوپا را حمایت کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا