اخبار ایرانسیاسی

سال ۹۸ مشکل مهمی پیش روی ایران وجود ندارد

به گزارش چنارنیوز، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما در گذشته هم تحریم بوده و مشکلی برای آن پیش نیامده است، در بسیاری از بخش های کشاورزی در صورتی که صرفه جویی شود، خودکفا خواهیم بود و در صنعت نیز مشکل جدی وجود ندارد.

حسین رضازاده با بیان اینکه داعش از مجموعه مقاومت منطقه شکست خورد، اظهار کرد: موفقیت دولت سوریه و متحدانش در نابود کردن گروهک تروریستی داعش یکی از اتفاقات سیاسی مهمی بود که در سال ۹۷ روی داد و جهان را تحت تاثیر خودش قرار داد.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنابراین در سال ۹۸ مشکل مهم سیاسی پیش روی ایران وجود ندارد و امیدواریم که در این سال مشکلات مردم را تحت فشار نگذارد.

وی با اشاره به تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون لوایح چهارگانه FATF در سال ۹۸، افزود: فرصت چند ماهه این کنوانسیون به جمهوری اسلامی ایران باعث می شود تا تصمیمی منطقی و عقلانی پیرامون پیوستن یا نپیوستن به آن گرفته شود و هر تصمیمی که مجمع تشخیص مصلحت نظام اتخاذ کند به نفع مصالح کشور است.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاثیرات روانی تحریم ها بر بازار و اوضاع اقتصادی ایران، بیش از تاثیرات سیاسی و اقتصادی آن در مبادلات جهانی است، زیرا تاثیر گذاری تحریم ها تا این حد غیر قابل پیش بینی است، اما جو روانی موجود در بازار موجب ایجاد نوسانات اقتصادی می شود.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با این حال، مردم دیگر متوجه فضای روانی حاکم بر بازار شده اند و در صورتی که آگاهی آنها نسبت به شرایط اقتصادی افزایش یابد، از تاثیرات تحریم ها کاسته می شود.

رضا زاده با بیان اینکه ملت ایران در گذشته نیز از سوی ایالات متحده تحریم بوده است، گفت: سیاه نمایی پیرامون اثر گذاری تحریم ها بر بازار  موجب شده تا تاثیرات تحریم ها از حد منطقی و واقعی خود فراتر برود.

وی تصریح کرد: کشور ما در گذشته هم تحریم بوده است و مشکلی برای آن پیش نیامده است. در بسیاری از بخش های کشاورزی در صورتی که صرفه جویی شود خودکفا خواهیم بود و در صنعت نیز مشکل جدی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا