اجتماعیاخبار ویژهبخش مرکزی کازرونبخش هاجره و بالادهچند رسانه ایخشتفرهنگیکازرونکنارتخته و کمارجکوهمرهگالری

مرحله مقدماتی استانی مسابقات قرآن و عترت در قائمیه برگزار شد


به گزارش چنارنیور به نقل از روابط عمومی اداره آموزش وپرورش قائمیه ، مرحله مقدماتی  سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن  با حضور بیش از ۴۸۰ دانش آموز منتخب از شهرستان کازرون ، منطقه خشت و کمارج،  جره و بالاده و قائمیه  در دو بخش خواهران و برادران به مدت یک روز  در قائمیه  برگزار شد. 

دبیر ستاد برگزاری سی  و هفتمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی  مرحله مقدماتی استان    گفت،   این  مرحله از مسابقات دارای ۱۱ رشته  برای برادر ان و۹ رشته  برای خواهر ان  از جمله  رشته حفظ قرآن،  در دو رشته ویژه و عمومی ،  قرائت در دو رشته تحقیق و ترتیل ، احکام ، تفسیر ، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه ، انشاء نماز ، اذان ، مداحی  بود که    با هم به رقابت پرداختند.

حجت اله حسنی گفت ، :تعداد  نفرات برگزیده این مرحله از مسابقات  که حدودا ۱۰۸ نفر می باشد به مسابقات مرحله مقدماتی کشوری  که مرداد ماه به میزبانی  شیراز برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند . 

وی  هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق بخشی مفاهیم قرآنی و آشنایی با سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد .

رئیس اداره آموزش و پرورش قائمیه  در این مراسم نیز با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین شهر قائمیه بخشدار ، شهردار و امام جمعه  و شورای اسلامی   و همکاران فرهنگی و  ، همکاران اداری ، معاونین و کارشناسان ، نیروهای خدماتی ،خانواده های معظم شهدا و دانش آموزان قرآنی    گفت ، خدارا شاکرم که سی و هفتمین دوره مسابقات قران را نصیب ما کرد و  با انوار الهی   این  شهررا عطراگین کرد .

 سید قاسم تقوی خطاب به نوجوانان و جوانان گفت: شماها که بعنوان  سرمایه های ملی کشور مقدس  جمهوری اسلامی ایران هستید  باید بدانید که ایجاد شبهه و تحریف در دین  و دین گریزی از اهداف دشمنان است و  تنها راه آن توسل به قرآن و ائمه اطهار است و کسانیکه با قرآن انس بگیرند  طعمه شیطان نمی شوند.

وی ادامه داد:  عمل به قرآن موجب سربلندی ، عزت ، افتخار ،و سعادت در دنیا و آخدت می شود  و قرآن جامع ترین و کاملترین برنامه زندگی بشر است که می تواند تمامی نیاز های بشر را برطرف نماید و انسان را سعادتمند کند .

امام جمعه شهر قائمیه در اختتامیه این مراسم گفت: امروز در محفلی هستیم که بنام قرآن است قرآنی که کلام خداست . اگر توانستیم قرآن رادر سبد  زندگی خود قرار دهیم  قرآن برای زندگی ما برنامه های زیبا و سعادتمندی دارد . کسانیکه با قرآن فاصله دارند نه زندگی خوبی دارند و نه سعادتمند هستند .

 حجه الاسلتم انصاری افزود: شما که در آستانه نوجوانی و جوانی هستید  قرآن می تواند  یک آینیه تمام نمای زندگی خوب و سعادتمند و با عزتی برای شما باشد  و باید قدر قرآن را بدانیم با قرآن مانوس باشیم و در زندگی خود از آن استفاده کنیم

وی تصریح کرد: اگر میخو اهید محبوب خدا شوید ، خدا عاشق جوانی است که عمر خود را در مسیر اطاعت از قرآن و تفسیر قرآن  طی کند  سعی کنید قرآن رادر زندگی خود به کار ببرید تا سعادتمند  و عاقبت به خیر شوید.

این مسابقات که به میزبانی قائمیه برگزار شد ، دانش آموزان   در میان استقبال پرشور مردم ، مسئولین ، دانش آموزان و فرهنگیان  و با اهداء گل و شیرینی  وارد قائمیه شدند و بعد از پذیرایی مختصر به حوزه های مربوطه مراجعه  و در کمال آرامش و بخوبی  مسابقات خود را برگزار و به رقابت پرداختند .

در حاشیه این مسابقات فرماندار شهرستان کازرون،  بخشدار ، و مسئولین شهر و شهرستان از مکان برگزاری مسابقات بازدید و از نزدیک در جریان برگزاری  مسابقات  قرار گرفتند .

فرماندار شهرستان کازرون با تقدیر و تشکر از رئیس اداره آموزش وپرورش قائمیه  و خلاقیت  و خدمات ارزنده  همکاران و برگزار کنندگان این مسابقه گفت ، امیدواریم که در پرتو عنایات قرآنی و به برکت این مسابقات بتوانیم فرهنگ قرآنی را در بین دانش آموزان ترویج دهیم

همچنین اختتامیه  این مسابقات   با حضور  دانش آموزان قرآنی،  داوران ،  و همراهان  مسئولین شهر و شهرستان  و فرماندار در حسینیه محمد  رسول الله .ص. قائمیه  برگزار شد .

مرحله مقدماتی استانی مسابقات  قرآن و عترت  در قائمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا