اخبار ایراناخبار ویژه

حقوق کارکنان و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد

نمایندگان مجلس لایحه‌ای را به منظور افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان و بازنشستگان تصویب کردند.


به گزارش چنارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۱۱ اسفند ماه) و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، تبصره ۱۲ این لایحه را بررسی و در ادامه با پیشنهاد حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در این مورد موافقت کردند.

براساس این مصوبه؛ ۴۰۰ هزار تومان به طور یکسان به حقوق کارمندان و مدیران در سال آینده اضافه می‌شود، همچنین به دولت هم مجوز داده شد تا ۱۰ درصد به حقوق‌ها براساس صلاحدید اضافه کند. با تصویب این پیشنهاد مصوبه روز چهارشنبه گذشته یعنی افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها ملغی شد.

متن کامل پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان که در مجلس به تصویب رسید به شرح زیر است:

افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر از قبیل: هیئت علمی، قضات، کارکنان کشوری و لشگری شاغل، بازنشستگان کشوری و لشگری، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی بماند به شرح زیر تعیین می‌شود:

از ابتدای سال ۹۸ حقوق ثابت و یا عناوین مشابه به میزان ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. علاوه بر این، افزایش جزء یک ضریب ریالی سالانه مشمولین این بند نسبت به سال ۹۷ به میزان تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا