اخبار ایراناخبار ویژهبخش هاچند رسانه ایکازرونکوهمرهگالریمحیط زیست

کاشت نهال و بذر بلوط در منطقه‌ی الیاس آباد چنارشاهیجان

به گزارش چنارنیوز، بر پایه بررسی های انجام شده آفت ها، تغییر اقلیم، کرم چوبخوار، نفوذ ریزگردهای عربی و گرد و غبار، افراد سود جو از عامل اصلی زوال درختان بلوط اعلام شده است و علاوه بر این موضوع، تغییرات اقلیمی و خشکسالی های متوالی و آتش‌سوزی چند سال گذشته بر روند جدی شدن خشکی درختان بلوط دامن زده است.
این معضلات انجمن دوستداران محیط زیست را بر آن داشت با جلب مشارکت مردمی گامی اساسی در جهت حفظ این سرمایه‌ی ارزشمند بردارد و برنامه‌ی ویژه‌ی کاشت نهال و بذر بلوط در منطقه‌ی الیاس آباد چنارشاهیجان با حضور دوستداران طبیعت برگزار شد.
به نظر می‌رسد باید مشارکت مردم مدیریت شود و به صورت خاص این مشارکت ها منسجم شود زیرا نیاز به آموزش و مدیریت دارد تا این پتانسیل قوی که فراهم شده در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست توسعه یابد.

در این برنامه گروه (حامیان بلوط زاگرس الیاس آباد) و همچنین اعضای  (انجمن میراث پریشان)شهرستان کازرون و تعدادی از کوهنوردان با همرای آقای کشتکار رئیس شورای شهر قائمیه با شعار (ماهم یک جنگلبانیم) اقدام به کاشت تعدادی نهال و بذر بلوط در کوههای اطراف روستای الیاس آباد از توابع بخش چنارشاهیجان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا