آموزشبخش هاکازرونمذهبی

جلسه هماهنگی هیات مذهبی بخش چنارشاهیجان برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، امام جمعه قائمیه در جلسه هماهنگی هیئات مذهبی بخش چنارشاهیجان که جهت هرچه باشکوه‌تربرگزارشدن مراسم عزاداری سیدالشهداء در دفترامام جمعه قائمیه برگزار شد با اشاره به ظرفیت محرم اظهارداشت: محرم فرصت طلایی است که هم مسوولان هیئت و عزاداران برای رسیدن به خدا می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مسوولان هیئت می‌توانند این زمینه را ایجاد کنند تا مردم در دستگاه امام حسین به خدا نزدیک شوند گفت: دشمنان ما با قدرت بر علیه جوانان ما و مردم ما برای اینکه آرامش را از آنان را بگیرند در تلاش هستند.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: با حضور جوانان و مردم در هیئات این مکر آنها را خنثی می‌کند.
امام جمعه قائمیه اشاره به وضعیت گرانی‌ها و مشکلات موجود تاکید کرد: گرانی ها و مسائل سیاسی نباید سبب کمرنگ شدن عزاداری شود.
وی اضافه کرد: مردم پرشورتر در عزاداری شرکت و فضای شهر به نشانه عزا سیاه پوش باشد و به عشق امام حسین همه عذادار باشند.

رئیس دادگاه عمومی بخش چنارشاهیجان در این جلسه گفت: امسال باید سعی کنیم درگیری و مسائل حاشیه‌ای کم و اگر مشکلی پیش آمد خودمان حل کنیم تا جایی که امکان داره پای پلیسه وسط نکشیم.
دکتر دالکی در ادامه تصریح کرد: با تذکر لسانی به افراد از برخورد فیزیکی بپرهیزیم و آنها را جذب کنیم و به آنها بگوییم که این کار ما برای امام حسین(ع) است و کاری نکنیم که افراد از هیئت دور شوند.
رابط هیئات مذهبی بخش چنارشاهیجان نیز با اشاره به ماه محرم و سوگواری‌ها اظهارداشت: خیمه‌ها باید به شکل کپر و پشت و جلوی آن باز باشد تا مکان فساد نباشد.
وی با بیان اینکه هیئت تا ساعت ۱۱ شب بیشتر نباشد افزود: تاسوعا و عاشورا استثنا تا ۱۲ شب هم باشد مشکلی ندارد.
میرزایی گفت: انتظامات هیئات باید نشان مخصوصی که درست کردیم بزنند و همه هیئات مجوز خیمه را بگیرند.

خبر+عکس: حسین کیانیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا