آموزشبخش هاگردشگریمحیط زیست

معرفی آبشار روستای حسین آباد حکیم باشی

به گزارش چنارنیوز، این آبشاردر روستای حسین آباد حکیم باشی در بخش مرکزی شهرستان کوهچنار در استان فارس واقع است.

آبشار فصلی روستای حسین آباد حکیم باشی (غرغروکی) بخش مرکزی شهرستان کوهچنار که دبی آب خود را مدیون بارندگی‌های هر ساله‌ی این منطقه است، جریان اصلی خود را از آبان‌ماه شروع کرده و بسته به میزان بارندگی تا اردیبهشت ادامه می‌دهد.

درواقع بجز آبشار اصلی که ارتفاع آن آبشار حدوداً ۲۵ متر است مجموعه‌ای از آبشار‌های زیبا و کوچک‌تر در بالای این آبشار اصلی وجود دارد که مناظرزیبا، بکر و طبیعتی چشم‌نواز را به وجود آورد است که سرچشمه‌های این آبشار از منطقه‌ی ماهور است که با شروع فصل بارندگی این مجموعه آبشار‌ها جان تازه‌ای می‌گیرند، حرکت سیل‌آسا و شدت جریان این آبشار (بخصوص در اواخر زمستان) موجب به وجود آمدن حوضچه‌های بسیار زیبا و نادری در پایین دست خود شده است.

آبشارروستای حسین آباد حکیم باشی (غرغروکی) از بین دو کوه تپه به پایین سرازیر شده و آب آن به مناطق کم ارتفاع تر حرکت کرده و سپس به تدریج در دل زمین نفوذ می کند.

راه دسترسی: از شیراز به  قائمیه (چنارشاهیجان) و از آنجا  به جاده بوشهر حرکت کرده و مسیر خود را در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری قائمیه در منطقه‌ی  شابیر به روستای «تُل‌کوشک» می‌رسید. اگر از اهالی این روستا سراغ «جاده‌ی آبشار» یا”جاده‌ی خاوند” را بگیرید، جاده‌ی آسفالته‌ای را به شما نشان می‌دهند که پس از طی مسافت ۱  کیلومتر در این جاده به بالای تپه‌ای می‌رسید که در سمت راست شما کل منطقه شابیر و شاپور پیداست و در سمت چپ شما نیز دره‌ای وجود دارد که پایین دره سرچشمه و شاخه‌هایی از آب آبشار فصلی را خواهید دید با دنبال کردن این شاخه رودخانه به سمت جنوب غرب(قبله) به مجموعه آبشارهایی میرسید و با عبور از این مناظر زیبا به آبشار اصلی و ۲۵ متری خواهید رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا