اخبار ایراناخبار ویژهکازرون

اعطاء تسهیلات به خانه های روستایی کشور

حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور در شهرستان مرودشت فارس با اشاره به وقوع بلایای طبیعی گفت: پارسال ۴ هزار قرار داد با بانک های عامل برای دریافت تسهیلات نوسازی واحد های روستایی امضاء شده است.

سهرابی  با بیان اینکه در هر هفته  ۶۰۰ قرارداد برای  نوسازی خانه های  روستایی با بانک های عامل و دریافت تسهیلات امضاء می شود، افزود: امید است، بانک ها دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند که باید دستگاه ها و مسئولان محلی هماهنگی های لازم برای راهنمایی روستاییان انجام دهند.

وی در مراسم افتتاح واحد مقاوم سازی شده در روستای قاسم آباد رامجرد مرودشت بیان کرد: در حال حاضر از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن ۵ میلیون و ۴۰۰  خانه روستایی فرسوده موجود در کشور باز سازی شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور اولویت اصلی بنیاد مسکن در محرومیت زدایی و کاهش حوادث غیر مترقبه را بازسازی بافت های روستایی دانست و تصریح کرد: ۴۰ درصد واحدهای روستایی در کشور مقاوم  سازی شده که این اقدامات  باعث کاهش خسارت در روستا های آسیب دیده می شود.
 
وی ادامه داد: براساس برنامه ششم تا پایان برنامه سالانه ۲۰۰ هزار واحد در کشور
  بازسازی  و تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۵ درصد واحد مسکونی روستایی در کشور  مقاوم سازی می شوند.

سهرابی اظهار کرد: به طور سنتی درکنار هر واحد مسکن روستایی یک واحد دامی نیز در برخی از مناطق روستایی مستقر است و بر اساس  امضاء تفاهم نامه بین معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن واحد های  دامی روستایی همراه با واحد مسکونی  بازسازی می‌شوند.

وی همچنین در بازدید از واحد های ساخته  شده خانوار های دارای ۲عضو معلول در شهرستان مرودشت اضافه کرد: برای ساخت واحدهای مسکونی خانوار های دارای دو معلول ۳۶۰ تا ۳۸۰ میلیون ریال  اعتبار اختصاص می یابد که نرخ سود تسهیلات برای این خانوارها ۵ درصد تعیین شده است.

سهرابی  گفت: برای ساخت واحد های مسکونی در کشور ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به  خانوار هایی که دارای ۲ عضو معلول هستند پرداخت و بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی به آنان اختصاص می یابد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا