اجتماعیبخش هاکازرونکوهمرهمحیط زیست

فرماندار کازرون در بازدید از روستای دوسیران

به گزارش چنارنیوز داریوش دهقان فرماندار شهرستان کازرون ضمن بررسی مشکلات روستای دوسیران گفت:
چشمه منبع مطمئنی برای تامین آب روستا نیست. جهت حل مشکل آب روستاهای دوسیران و کنده‌ای یک حلقه چاه در منطقه بیدقطار درحال حفر شدن است که امیدواریم به آب برسد. یکی از پروژه‌هایی که در ستاد اجرایی فرمان امام مطرح شد همین پروژه آبرسانی است که جا دارد از مهندس نوذری تشکر ویژه‌ای کنیم که در این امر مهم به ما کمک کردند. همکاری و کمک دکتر متوسل در بحث آبرسانی باعث ترغیب مدیران استانی و کشوری میشود.

دهقان افزود : اگر بتوان طرح آبخیزداری را در باغستان دوسیران اجرا کرد اشتغالزایی خوبی ایجاد خواهد شد. در این خصوص هزینه‌ای در نظر گرفته و مطالعه خواهد شد. یکی از راه‌های برقدار کردن باغستان‌ها پنل‌های خورشیدی است پیگیری خواهیم کرد که اگر میسر باشد پنل‌های بلاعوض تهیه کنیم.

فرماندار کازرون بیان داشت: این روستا هدف گردشگری است و ما سعی میکنیم مشکلات را برطرف کنیم. ظرفیت گردشگری روستای دوسیران، پاپون و شهر نودان بسیار بالاست. بافت‌های قدیمی نباید عقب نشینی کنند. آنها را اصلا تخریب نکنید چراکه کوچه‌های قدیمی گردشگر جذب میکند. برای گردشگر امکانات مدرن جذابیت ندارد. باید با کمک میراث فرهنگی و با جذب یک سرمایه‌گذار، گردشگری دوسیران را احیا کنیم. باتوجه به اینکه دوسیران مرکز بهداشت دارد موضوع حضور دکتر را حل خواهم کرد.

داریوش دهقان اظهار داشت: افرادی که وضع مالی خوبی ندارند و می‌خواهند در روستا اشتغالزایی کنند، مبلغ ۲۵ میلیون با سود ۴درصد از کمیته امداد گرفته‌ایم. میراث فرهنگی نیز تسهیلاتی در اختیار دارد که میتواند کلاس آموزشی صنایع دستی برگزار کند و تسهیلات ارائه دهد.

فرماندار کازرون گفت: جهت بازسازی قبور شهدا مخصوصا قبر شهید محمدی مبلغی کنار گذاشته‌ایم تا خانواده محترم شهدا از این قضیه ناراحت نباشند.

دهقان در جواب خبرنگار کوهمره که به نمایندگی از مردم پرسید آیا شما و همراهانتان همچون مسئولان گذشته مانند یک میهمان به این روستا آمده‌اید یا مسئول حل مشکلات گفت: شما از من هیچ دروغی برای کار کردن نمی‌شنوید و در گذشته هم هیچکس از من نشنید. برای دو پروژه این روستا مبلغ کنار گذاشته‌ایم و بقیه کارها را به جد پیگیری میکنیم.

خبرنگار:کریم ایزدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا