چند رسانه ایفرهنگیکوهمره

اهداکنندگان خون در چنارشاهیجان و کوهمره به یاری نیازمندان شتافتند

ساسانی‌پور رئیس بیمارستان شهید فرج‌اله رضازاده قائمیه در گفتگو با چنارنیوز با اشاره به استقرار اکیپ سیار انتقال خون استان فارس در بیمارستان قائمیه اظهارداشت: حدود ۵۰۰ نفر جهت اهدا خون به این بیمارستان مراجعه و قریب به ۳۰ هزار سی‌سی خون اهدا کردند.

دکتر مسعود ترابی، درگفتگویی با بیان اینکه حداقل مصرف روزانه خون در استان را بالغ بر ۳ هزار واحد خون و فرآورده‌ی خونی عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف در واقع به معنی اهدا خون روزانه حداقل بیش از ۱۰۰۰ نفر است.

وی با اشاره به مصرف بالای خون در فارس گفت: با توجه به شرایط و موقعیت پزشکی استان به عنوان بزرگترین قطب پزشکی جنوب کشور و تعداد بالای بیماران از استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس، مصرف روزانه خون در استان فارس بسیار بالاست.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با تاکید بر کاهش ذخیره خون و شرایط بحرانی برای بیماران نیازمند به خون، از مردم خواست تا با اهدا خون خود به بیماران سرطانی، پیوندی، قلبی و تالاسمی و مصدومان تصادفات روزانه و سایر بیماران اورژانسی، حیاتی دوباره ببخشند.

ترابی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود خون در بانک خون، بیماران اورژانسی دسته بندی شده‌اند و در صورتی که مردم مراجعه برای اهدا خون مراجعه نکنند ادامه این روند نگران کننده است و جان بیماران اورژانسی به خطر می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا